منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


روش های دم آوری قهوه

روش های دم آوری قهوه به چند دسته اصلی تقسیم می شود که هرکدام از آنها طعم، مزه و رنگ منحصر بفردی در قهوه ایجاد میکنند. که در ادامه به توضیحات مفصلی در رابطه با تعدادی از این روش ها میپردازیم.

روش های دم آوری قهوه

انواع روش های دم آوری قهوه:

 

 

1. Cowboy coffee

2. Turkish coffee

3. French press

4. Cold brew coffee

5. Coffee bags

6. Siphon brewers

7. Instant coffee/espresso

8. Electric/stovetop percolators

9. Auto-drip machines

10. Pour-overs

11. Specialty pour-overs

12. Chemex

13. Clever Dripper

14. Espresso machines

15. Moka pot

16. AeroPress

17. Single-serve pod machines

18. Vietnamese Phin

19. Nitrous coffee

20. Puerto Rican café con leche

 

 

Pour Over/Drip: Chemex

روش پور اوور( روش ریزش متمرکز)

 Chemex یک فلاسک شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال 1941 توسط دکتر پیتر شلمبوم اختراع شد. از یک فیلتر کاغذی مخصوص Chemex استفاده می کند که 20-30٪ سنگین تر از فیلترهای دیگر است. این روش دم آوری قهوه با ریختن آرام آب داغ روی  قهوه آسیاب شده در فیلتر کاغذی ریخته می شود. قهوه دم کرده به ته فلاسک می چکد ،که نتیجه آن یک قهوه با طعم قوی میباشد.

 

 

Plunger/Press: French Press

پلانجر/پرس: فرنچ پرس

 روش فرنچ پرس، که در سال 1929 ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین و ساده ترین روش برای دم کردن قهوه برتر و سازگار در نظر گرفته می شود. مسلماً طعم های برتر را نسبت به هر روش دیگری استخراج می کند.  قهوه آسیاب شده خیس شده، خیسانده و در آب داغ صاف می شود. بنابراین، اسانس‌های معطر قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان‌ها بهتر منتشر شده و حفظ می‌شوند و خالص‌ترین طعم‌های قهوه را به‌جا می‌گذارند. برای قهوه نوشانی که از طعمی لذیذ، رسا و پیچیده لذت می برند، مناسب است. 

 

Vacuum: Siphon
وکیوم: سایفون

سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است. این می تواند یک راه سرگرم کننده برای درست کردن قهوه و تحت تاثیر قرار دادن دوستان به طور همزمان باشد، اما می تواند یک فرآیند شلوغ باشد. در دهه 1840 در آلمان اختراع شد. تفاله قهوه به ظرف بالایی اضافه می شود و فشار بخار آب داغ را وادار می کند تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه قهوه دم کرده را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد

جهت مطالعه در مورد انواع قهوه، شباهت‌ها و تفاوت‌ها، میتوانید به این مقاله سر بزنید !

جهت مطالعه در موردتاریخچه قهوه میتوانید به این مقاله سر بزنید !

جهت مطالعه در مورد فرایند تولید قهوه فوری میتوانید به این مقاله سر بزنید !

دیدگاه

بیشتر بخوانید

فلافل؛ غذای محبوب خاورمیانه

فلافل؛ غذای محبوب خاورمیانه

به مناسبت روز جهانی فلافل، جا دارد به تاریخ و اهمیت فرهنگی این غذای محبوب بپردازیم. این محصول نه تنها یک غذای اصلی در غذاهای خاورمیانه است، بلکه یک انتخاب محبوب برای گیاهخواران و علاقه مندان به غذا در سراسر جهان است. با ما همراه باشید تا ریشه ها، روش های تهیه و نوآوری های موجود را بررسی کنیم.

گوشت کشت شده؛ راهکاری پایدار برای تامین پروتئین

گوشت کشت شده؛ راهکاری پایدار برای تامین پروتئین

گوشت کشت شده یک فناوری نوآورانه برای تولید پایدار گوشت بدون نیاز به پرورش و کشتار حیوانات است. این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف این فناوری از جمله فرآیند تولید، مزایای زیست محیطی، ایمنی و ارزش غذایی، وضعیت فعلی و چشم انداز آینده آن می‌پردازد. علاوه بر این، چالش‌های پیش روی تجاری‌سازی گسترده گوشت کشت داده شده و نقش آن در حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از انقراض گونه‌ها را بررسی می‌کند.

تصویر کاربر پویا رمضانی - 3 ماه قبل
دروغ های صنایع غذایی بخش دوم

دروغ های صنایع غذایی بخش دوم

اشاره کردیم که صنعت غذا به عنوان یک صنایع حیاتی اقتصاد هر کشور محصوب می شود و برای چرخیدن چرخ این صنعت در فرایند های بازاریابی ، از ناآگاهی مصرف کننده به عنوان یک اهرم در جهت شعار های تبلیغاتی که اصولا درست نیستند سو استفاده می شود . در پست قبل با عنوان ( دروغ های صنایع غذایی – بخش اول ) چند مورد را بررسی کردیم در این پست چند مورد دیگر را بررسی می کنیم با ما همراه باشید .

تصویر کاربر امین متینی - 10 ماه قبل
دروغ های صنایع غذایی بخش اول

دروغ های صنایع غذایی بخش اول

صنایع غذایی از جمله بخش‌های حیاتی اقتصاد هر کشوری به شمار می‌روند. اما متأسفانه، در این صنعت نیز گاهی اوقات دروغ‌های بزرگی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان به کار گرفته می‌شوند. در این پست از فودانت به 3 دروغ ، که تولید کنندگان در صنعت غذا برای بازاریابی بیشتر از آن استفاده می کنند خواهیم پرداخت .

تصویر کاربر امین متینی - 10 ماه قبل