منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


تولید محتوای فودانت

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 2 ماه قبل
اطلاعات عمومی صنایع غذایی

فلافل؛ غذای محبوب خاورمیانه

به مناسبت روز جهانی فلافل، جا دارد به تاریخ و اهمیت فرهنگی این غذای محبوب بپردازیم. این محصول نه تنها یک غذای اصلی در غذاهای خاورمیانه است، بلکه یک انتخاب محبوب برای گیاهخواران و علاقه مندان به غذا در سراسر جهان است. با ما همراه باشید تا ریشه ها، روش های تهیه و نوآوری های موجود را بررسی کنیم.

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 6 ماه قبل
رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی

معرفی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی

این پست از سایت فودانت برای دانش آموزانی هست که در شرف انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در دانشگاه هستند . در این پست سعی می شود . به صورت کامل این رشته رو معرفی کنیم به سوالاتی از قبیل تعریف رشته چی هست ؟ رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی مناسب نوع شخصیت ما هست یا نه ؟ زمینه های کاری و فرصت های شغلی در این رشته به چه صورت هست ؟ پاسخ خواهیم داد . پس تا انتهای این پست همراه ما باشید .

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 1 سال قبل
اطلاعات عمومی صنایع غذایی

رویایی دست یافتنی: کشف دانشگاه های برتر علوم و مهندسی صنایع غذایی

امروزه درجه کیفی دانشگاه ها برای هر فرد علاقه مند به رشد علمی و توسعه فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که در ارتقای رزومه تحصیلی و آینده شغلی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین، انتخاب دانشگاه مناسب اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های برتر رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در دنیا بپردازیم.

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 1 سال قبل
فرمولاسیون غذایی

بررسی نقش شکر در صنایع غذایی

کلمه شکر کریستال های سفیدی را به ذهن می آورد که زندگی ما را شیرین تر می کند. با این حال، قندها نه تنها به عنوان شیرین کننده استفاده می شوند، بلکه عملکردهای تکنولوژیکی مهمی در غذاها دارند در این پست به بررسی کاربرد های تکنولوژیکی شکر در صنایع غذایی می پردازیم

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 1 سال قبل
میکروبیولوژی مواد غذایی

روش‌های نمونه‌برداری از مواد غذایی مختلف

نمونه برداری از مواد غذایی، فرایندی است که در آن بخش یا قسمت کوچکی از غذا که نماینده مقدار زیادی از غذاست، جهت بررسی بی‌خطر بودن یک غذا و عدم وجود آلاینده‌های مضر آزمایش و آنالیز میشود که ماهیت و کیفیت کل نمونه را نشان می دهد. در ادامه در این مقاله به بررسی نکات مهم در نمونه برداری و روش های نمونه برداری از مواد غذایی مختلف می پردازیم.

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 1 سال قبل
چارت فرایند ( خط تولید )

خط تولید پاستیل

تولید پاستیل یکی از فرآیندهای جذاب در صنعت تنقلات غذایی هست . این شیرینی با طعم‌ها و رنگ‌های متنوع، به عنوان یک محصول خوراکی آماده در بازارهای مختلف داخل و خارج به فروش می‌رسد در این پست از فودانِت تلاش شده است که هر آنچه باید در مورد پاستیل بدانید پرداخته شود

توصیر کاربر تولید محتوای فودانت - 1 سال قبل
کسب و کار صنایع غذایی

راه های افزایش خلاقیت یک مهندس صنایع غذایی

صنعت غذایی به عنوان یکی از صنایع حیاتی در جهان، همواره نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد تا بتواند با چالش‌های مختلفی که در پیش روی آن قرار دارد، مقابله کند. امروزه، با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و نیازهای شدید به تأمین غذای کافی و سالم، تلاش برای بهبود کیفیت و کارایی صنایع غذایی بسیار مهم تر شده است.