منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


حسین آیتی

دانشجوی علوم و مهندسی صنایع غذایی

توصیر کاربر حسین آیتی - 10 ماه قبل
میکروبیولوژی مواد غذایی

تولید توده سلولی میکروبی - پروتئین تک یاخته

در تولید توده سلولی به جای متابولیت‌های تولیدی از میکروارگانیسم‌های مختلف خود میکروارگانیسم و افزایش میزان میکروارگانیسم را برای مصارف مختلف نیاز خواهیم داشت. تولید مخمر نانوایی و تولید SCP از جمله کاربردهای تولید توده سلولی است.

توصیر کاربر حسین آیتی - 1 سال قبل
میکروبیولوژی مواد غذایی

کاربرد ناتامایسین در مواد غذایی

ناتامایسین نوعی آنتی بیوتیک است که به عنوان پیماریسین و تنسین و میپروزین نیز شناخته می شود. ناتامایسین و نایسین آنتی بیوتیک هایی هستند که استفاده از آنها به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی مجاز می باشد. این نگهدارنده بر روی کپک ها و مخمر ها کاملا اثر بازدارندگی دارد ولی بر روی باکتری ها موثر نیست. این ترکیب از باکتری استرپتومایسس ناتالنسیس بدست می آید و نام ناتامایسینیک نام غیر اختصاصی برگرفته از این میکرو ارگانیسم می باشد. ناتامایسین یک ترکیب پلی ان از گروه آنتی بیوتیک ها است

توصیر کاربر حسین آیتی - 1 سال قبل
میکروبیولوژی مواد غذایی

آنتی بیوتیک ناتامایسین

ناتامایسین نوعی آنتی بیوتیک است که به عنوان پیماریسین و تنسین و میپروزین نیز شناخته می شود. ناتامایسین و نایسین آنتی بیوتیک هایی هستند که استفاده از آنها به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی مجاز می باشد. این نگهدارنده بر روی کپک ها و مخمر ها کاملا اثر بازدارندگی دارد ولی بر روی باکتری ها موثر نیست. این ترکیب از باکتری استرپتومایسس ناتالنسیس بدست می آید و نام ناتامایسینیک نام غیر اختصاصی برگرفته از این میکرو ارگانیسم می باشد. ناتامایسین یک ترکیب پلی ان از گروه آنتی بیوتیک ها است.