منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


بزرگترین شرکت های فرآوری قهوه

در این پست از فودانت به معرفی بزرگترین شرکت های تولید کننده قهوه بر اساس درآمد و ارزش نام تجاری خواهیم پرداخت . یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا بی شک قهوه هست . نوشیدنی بی نظیر که پس از نفت به عنوان دومین کالای تجاری جهان به حساب می آید . بازاری که در سال 2019 حدود 102.15 میلیارد دلار ارزش داشت و انتظار می رود تا سال 2026 ، به 155 میلیارد دلار برسد

بزرگترین شرکت های فرآوری قهوه

قبل از مطالعه این پست می توانید سایر پست های منتشر شده در فودانت در ارتباط با قهوه را مشاهده بفرمایید. 

1 - تاریخچه گیاه قهوه ، مایع تلخ شیطانی 

2 - انواع قهوه ، تفاوت ها و شباهت ها 

3 - روش های دم آوری قهوه 

4 - خاستگاه قهوه و تولید کنندگان آن 

5 - فواید و مضرات مصرف انواع قهوه 

 

علاوه بر معرفی شرکت های بزرگ تولید کننده قهوه ، در این پست به سر فصل های زیر نیز خواهیم پرداخت . 

1 – برترین برند قهوه جهان کدام است ؟

2 – بزرگی بازار قهوه جهان ؟

3 – روند بازار جهانی قهوه چگونه است ؟   

 

10 برند برتر قهوه جهان در سال 2022

در لیست زیر 10 برند برتر قهوه جهان که بر اساس ارزش برند و درآمد رتبه بندی شده اند اورده شده است .

1 – استار باکس ( Starbucks )

2 – کاستا ( Costa Coffee )

3 – دونات دانکین ( Dunkin’ Donuts )

4 – مک کافه ( McCafé )

5 – تیم هورتونز ( Tim Hortons )

6 – گلوریا ژان ( Gloria Jean’s Coffees )

7 – نسکافه ( Nescafé )

8 – فولجرس   ( Folgers ) 

9 – کوریگ ( Keurig )

10 – ماکسول هاوس ( Maxwell Hous )

1 –  استارباکس ( Starbucks )

در پاسخ به این سوال که بهترین برند قهوه کدام است ، استاربکس برترین برند قهوه جهان در سال 2022 است ، بزرگ ترین شرکت زنجیره ای قهوه در جهان است که دفتر مرکزی آن در واشتنگتن است این شرکت بیش از 30 هزار فروشگاه در 80 کشور جهان دارد که از این بین 15 هزار فروشگاه آن در ایالات متحده قرار دارد و حدود 350 هزار کارمند در شرکت های تحت این برند مشغول به کار هستند .

در سال 2022 میزان درآمد این شرکت حدود 32 میلیارد دلار است . قهوه های این شرکت جزوه کالاهای لوکس مقرون به صرفه به حساب می آیند با وجود قیمت بالایی که دارد اما طعم لذیذی دارد .

 یک فنجان قهوه معمولی استارباکس حدود 3 دلار قیمت دارد تقریبا دوبرابر قهوه های دیگر .

 

2 – کاستا ( Costa Coffee )

دومین برند برتر جهان در سال 2022 قهوه کاستا می باشد . شرکت های زنجیره قهوه کاستا متعلق به بریتانیا هستند . که حدود 2400 فروشگاه در سرایر جهان تحت تجارت این برند هستند . در مقام مقایسه خواص و ویژگی های غذایی بین قهوه کاستا و استارباکس ، برند استارباکس ، قهوه های قوی تری نسبت به کاستا ارائه می دهد ، قهوه کاستا به لحاظ پارامتر های ارزیابی حسی نرم ( ملو ) محسوب می شوند  .

 

3 – دونات دانکین (  Dunkin’ Donuts )

سومین برند برتر قهوه جهان را دونات دانکین ، تصاحب کرده است . یک شرکت چند ملیتی ، آمریکایی است . و حدود 12 هزار 900 فروشگاه در 24 کشور جهان با بیش از 25 هزار کارمند دارد . میزان درآمد سالیانه این شرکت در سالی که گذشت حدود 2 میلیارد دلار بود  .

 

4 – مک کافی ( McCafé )

چهارمین برند برتر جهان در صنعت بزرگ قهوه متعلق بعه شرکت مک کافی هست . این شرکت متعلق به برند مک دونالد هست . مک کافی  حدود 210 هزار کارمند دارد . و دفتر مرکزی آن در ایالات متحده می باشد . در سال 2022 این شرکت حدود 22 میلیارد دلار درآمد داشت بیش تر از برند های دانکین و کاستا .

 

5 – تیم هورتونز ( Tim Hortons )

این شرکت که رتیه 5 برترین برند های قهوه جهان را بدست آورد یک شرکت زنجیره ای و چند ملیتی کانادایی هست . دفتر مرکزی تیم هورتونز در تورنتو مستقر هست  و علاوه بر محصولات قهوه  برای چند محصول فست فودی دیگر معروف هستند . تیم هورتنز با با بیش از 4500 فروشگاه در سالی که گذشت خدود 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد تا در جایگاه یکی از بهترین بهترین قهوه های جهان از نظر درآمد قرار بگیرد  .

 

6 – گلوریا ژان ( Gloria Jean’s Coffees )

رتبه ششم ، برترین برند قهوه در جهان متعلق به قهوه گلوریا ژان هست . یک شرکت زنجیره ای استرالیایی – آمریکایی که با بیش از 1000 فروشگاه در 39 کشور جهان اداره می شود . مدل تجارت شرکت گلوریاژان به صورت سیستم فرانچایز ( franchising system ) می باشد ( سیستم فرانچایز چیست ؟ یک مدل کسب و کار می باشد در آن یک طرف ( فرد یا شرکت ) دسترسی حق امتیازی استفاده از دانش ، فرایند و علائم تجاری اختصاصی کسب و کار صاحب آمتیاز را به طرف دیگرمی دهد .

در سال گذشته گلوریاژان حدود 540 میلیون دلار درآمد کسب کرد تا در جایگاه برترین قهوه های جهان قرار بگیرد .

 

7 – برند نسکافه

از 10 برند برتر قهوه جهان در سال 2022 ، برند نسکافه در جایگاه هفتم قرار دارد . برند نسکافه متعلق به شرکت نستله می باشد . این برند ارائه کننده انواع مختلفی از قهوه از جمله نسکافه گلد ، نسکافه گلد اسپرو و نسکافه آلتاریکا می باشد  .شرکت نستله برای اولین بار برند قهوه خود را در سال 1938 در کشور سوئیس معرفی کرد .

 

8 – فولجرس  (  Folgers ) 

 برند برتر و محبوب قهوه که در آمریکا تولید می شود و در مکزیک و سوئیس و آمریکا به فروش می رسد . این برند پرفروش ترین قهوه آسیاب شده در ایالات متحده از دهه 1990 بوده است .

 

9 – کوریگ ( Keurig )

جایگاه 9 ام برترین برند های قهوه در جهان متعلق به برند کورینگ هست . قهوه های تک سرو در ظروف K – Cup محصول اصلی این برند هست . k – cup نام اختصاصی نوع محصول این برند هست . این شرکت 11 درصد بازار قهوه آسیاب شده ایالات متحده آمریکا را دراختیار دارد و علاوه برانواع قهوه های سرد و گرم ، نوشیدنی های دیگری از جمله چای ، نوشیدنی های لبنی و کاکائو را تولید می کند .

 

10 – ماکسول هاوس ( Maxwell Hous )

دهمین برند برتر قهوه در سال 2022 متعلق به برند ماکسول هاوس هست . این شرکت آمریکایی حدود 15 درصد از بازار قهوه آسایب شده در ایالات متحده را در اختیار دارد . این شرکت در سال 1892 توسط یک خوار و بار فروش به نام جوئل اوسلی چک ثبت و معرفی شد . و نام گذاری آن به افتخار هتل مکسول هاوس ، که اولین مشتری این شرکت بود نام گذاری شد .

 

آینده بازار جهانی قهوه چگونه است ؟

بی شک با توجه به بزرگ بودن بازار جهانی قهوه و وسعت تجارت آن در جهان پیش بینی می شود رشد تجارت این صنعت همچنان به سمت تصاعد پیش خواهد رفت . امروزه شرکت های بزرگ و کوچک که وارد این تجارت می شوند سعی می کنند محصولات نوآورانه ای با گیاه قهوه تولید کنند علاوه بر آن نوآوری هایی که در سرو قهوه در بسته بندی های نوین ایجاد شده است زمینه هایی پیشرفت در این صنعت را برای شیوه های مصرف نیز باز گذاشته است .

 

دیدگاه

بیشتر بخوانید

فلافل؛ غذای محبوب خاورمیانه

فلافل؛ غذای محبوب خاورمیانه

به مناسبت روز جهانی فلافل، جا دارد به تاریخ و اهمیت فرهنگی این غذای محبوب بپردازیم. این محصول نه تنها یک غذای اصلی در غذاهای خاورمیانه است، بلکه یک انتخاب محبوب برای گیاهخواران و علاقه مندان به غذا در سراسر جهان است. با ما همراه باشید تا ریشه ها، روش های تهیه و نوآوری های موجود را بررسی کنیم.

گوشت کشت شده؛ راهکاری پایدار برای تامین پروتئین

گوشت کشت شده؛ راهکاری پایدار برای تامین پروتئین

گوشت کشت شده یک فناوری نوآورانه برای تولید پایدار گوشت بدون نیاز به پرورش و کشتار حیوانات است. این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف این فناوری از جمله فرآیند تولید، مزایای زیست محیطی، ایمنی و ارزش غذایی، وضعیت فعلی و چشم انداز آینده آن می‌پردازد. علاوه بر این، چالش‌های پیش روی تجاری‌سازی گسترده گوشت کشت داده شده و نقش آن در حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از انقراض گونه‌ها را بررسی می‌کند.

تصویر کاربر پویا رمضانی - 3 ماه قبل
دروغ های صنایع غذایی بخش دوم

دروغ های صنایع غذایی بخش دوم

اشاره کردیم که صنعت غذا به عنوان یک صنایع حیاتی اقتصاد هر کشور محصوب می شود و برای چرخیدن چرخ این صنعت در فرایند های بازاریابی ، از ناآگاهی مصرف کننده به عنوان یک اهرم در جهت شعار های تبلیغاتی که اصولا درست نیستند سو استفاده می شود . در پست قبل با عنوان ( دروغ های صنایع غذایی – بخش اول ) چند مورد را بررسی کردیم در این پست چند مورد دیگر را بررسی می کنیم با ما همراه باشید .

تصویر کاربر امین متینی - 10 ماه قبل
دروغ های صنایع غذایی بخش اول

دروغ های صنایع غذایی بخش اول

صنایع غذایی از جمله بخش‌های حیاتی اقتصاد هر کشوری به شمار می‌روند. اما متأسفانه، در این صنعت نیز گاهی اوقات دروغ‌های بزرگی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان به کار گرفته می‌شوند. در این پست از فودانت به 3 دروغ ، که تولید کنندگان در صنعت غذا برای بازاریابی بیشتر از آن استفاده می کنند خواهیم پرداخت .

تصویر کاربر امین متینی - 10 ماه قبل