منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


مدارک مورد نیاز اخذ مجوز تولید قراردادی (اجاره ظرفیت خالی تولید)

در این مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز اخذ مجوز تولید قراردادی صنایع غذایی میپردازیم.

مدارک مورد نیاز اخذ مجوز تولید قراردادی (اجاره ظرفیت خالی تولید)

در مقاله قبلی ماهیت تولید قراردادی یا اجازه ظرفیت خالی تولید را به تفصیل بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی شرایط صدور مجوز تولید قراردادی و الزامات آن میپردازیم.
یک شرط اصلی برای دریافت مجوز تولید قراردادی (ظرفیت خالی)این است که واحد تولیدی باید حداقل امتیاز PRPs بالای ۱۵۰ را بدست آورد.

برای ارائه درخواست صدور مجوز تولید قراردادی، درخواست دهنده باید مدارک زیر را در سربرگ شرکت تولیدی یا شرکت طرف قرارداد دارای برند تجاری به همراه مهر و امضای مدیرعامل ارائه نماید.

1- اسناد حقوقی مربوط به شرکت دارای نام تجاری شامل اساسنامه و آگهی در روزنامه رسمی و پروانه بهره‌برداری کارخانه تولیدی.

2- تصویر برابر اصل مدرک ثبت علامت تجاری در دسته بندی مربوطه از طرف صاحب نام تجاری.

3- تصویر برابر اصل قراردادی که بین دارنده نام تجاری و کارخانه تولیدی امضا شده است و در آن قرارداد اطلاعاتی مانند موضوع قرارداد، نام فراورده مورد سفارش، مدت زمان قرارداد، نام تجاری و نام مسئول فنی ناظر بر تولید به روشنی ذکر شده است.

4- در صورتی که محصول با فرمولی غیر از فرمولاسیون پروانه بهداشتی ساخت کارخانه طرف قرارداد تولید می‌شود، فرم سه برگی تکمیل شده برای صدور پروانه بهداشتی ساخت که توسط مسئول فنی معرفی شده تکمیل شده است باید ارائه گردد.

5- تصویر پروانه بهداشتی محصول مورد قرارداد یا محصولات مشابه کارخانه تولیدی.

6- ارائه تصویر طرح برچسب محصول با نام تجاری مورد قرارداد که مطابق ضوابط طراحی شده و به رویت و تایید مسئول فنی رسیده است.

7- ارائه مستندات آزمایشگاهی مندرجات روی برچسب شامل جداول نشانگر رنگی و جداول حقایق تغذیه ای که به تایید مسئول فنی رسیده است.

8- اصل تعهدنامه محضری مدیرعامل کارخانه تولیدی، دارنده نام تجاری و مسئول فنی معرفی شده، ناظر بر تولید و مسئول فنی شرکت توزیع‌کننده، مبنی بر تضمین سلامت و کیفیت فراورده در طول فرآیند تولید، نگهداری، توزیع و عرضه و همچنین احترام به مفاد ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی و نوع جوابگویی به هرگونه عدم تطابق‌های در فرآورده در زمان تولید، نگهداری، توزیع و یا عرضه و همچنین مسئولیت قانونی آن مطابق با مفاد مندرج در ماده 11 قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی.

9- اصل یا تصویر برابر اصل تعهد محضری برای رعایت مندرجات طرح برچسب و الزامات مندرج در ضوابط برچسب گذاری که در سایت معاونت غذا و دارو در دسترس است.

10- دریافت GTIN از مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران و ارائه آن.

11- تصویر و اصل فیش پرداختی متعلق به صدور یا تمدید پروانه بهداشتی ساخت به منظور صدور، تمدید و اصلاح بر اساس آخرین تعرفه.

دیدگاه

بیشتر بخوانید

راهنمای جامع برندسازی مواد غذایی

راهنمای جامع برندسازی مواد غذایی

برای هر کسی که در زمینه مواد غذایی کار می کند ( یک گروه متشکل از تولید کنندگان غذای های فراوری شده ، خرده فروشان مواد غذایی ، رستوران داران ، وبلاگ نویسان مواد غذایی و هر کسی که در زمینه صنایع غذایی فعالیت می کند ) تفاوت های ظریف استراتژی های برندسازی مواد غذایی دقیقاً واضح نیست در این راهنما، مروری بر برندسازی مواد غذایی خواهیم داشت، و توضیح می‌دهیم که چه چیزهایی باید بدانیم تا تأثیر درستی بر مشتریان و مخاطبین داشته باشیم

تصویر کاربر امین متینی - 10 ماه قبل
چه مشکلاتی در صنایع غذایی وجود دارد؟

چه مشکلاتی در صنایع غذایی وجود دارد؟

صنعت غذایی از صنایع پربازده و حیاتی است که به طور مداوم در حال توسعه و رشد است. با این حال، همانطور که صنعت غذایی رشد می‌کند و بهبود می‌یابد، مشکلات جدیدی نیز پدیدار می‌شود. با مطالعه این مطلب، شما می‌توانید با مشکلاتی که در صنعت غذایی وجود دارند، آشنا شوید و به راهکارهایی که برای حل این مشکلات پیشنهاد شده است، دست یابید.

تصویر کاربر امین متینی - 1 سال قبل
اجاره خط تولید (تولید قراردادی)

اجاره خط تولید (تولید قراردادی)

اجاره خط تولید یا تولید قراردادی چیست و چه مزیت هایی دارد؟ برای تولید قراردادی چه مراحلی را باید طی کرد؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را خواهید یافت.

تصویر کاربر پویا رمضانی - 1 سال قبل