منتظر دوره های تخصصی صنایع غذایی باشید

فودانت
فودانت

فودانت پلتفرم صنایع غذایی ایران


مصرف گردوى كهنه ضررى داره؟

طبيعتا مغزها در طي زمان نگهدارى تازگي خودشون رو تدريجا از دست ميدن! شايد اين سوال شما هم باشه كه آيا مصرف مغزهايي مثل گردو كه مدت زمان طولاني از خريداري يا نگهداري شون گذشته، قابليت استفاده دارند يا خير؟ براي دريافت جواب اين پست رو مطالعه كنيد.

مصرف گردوى كهنه ضررى داره؟

🔷پاسخ به سوال شما👇👇

- نگهدارى گردو يا مغزها در شرايط نامناسب نگهدارى:

🔻- باعث احتمال فعاليت قارچ ها و توليد سموم قارچي ميشه (هر چند كه شايد به چشم هم نياد!!).

🔻- باعث آسيب ديدن روغن هاى باارزش اونها و متعاقبا تشكيل تركيباتى از اونها ميشه كه هم در بو و مزه ى ناخوشايندش اثر خواهند داشند و هم براى سلامت مون خوب نيستند!

🔻- باعث افزايش بار ميكروبى ش ميشه مثلا در صورت آلودگى با اسپور هاى باسيلوسي، حتى اگه اين گردو مثلا در غذايي مثل فسنجون هم استفاده بشه احتمال مسموميت ناشي از اون غذا هم وجود خواهد داشت (با نگهدارى اون غذا در شرايط نامناسب و نه بصورت داغ و تازه ش)!

❌(ضمنا فراموش نشه كه نه تنها اين گردو با موندن كهنه شده و از ارزش روغن امگا سه اون خيلى كم شده و حالا با پخت در غذا هم حتى آسيب بسياااار بيشترى هم ميبينه پس اون غذا حتى اگه مسموميت زا هم در مراحل بعدىش نباشه ارزش غذايي خوبى هم نداره!!)

🔻🔻- در برخى موارد هم اين شرايط نگهدارى نامناسب ميتونه آلودگى اونها به تركيباتى مثل گرده هاى موجود در محيط رو زياد كنه كه اين موضوع هم ميتونه باعث احتمال حساسيت زايي اين گردو ها در فرد مصرف كننده حساس بشه!

🔹كه احتمالا با شستشوى مناسب گردو اين نوع خطر حساسيت زايي برطرف ميشه!

—————

🔴🔴سوال: خوردن اين گردو ي مونده ضرر داره و منو مثلا اصطلاحا مريض مي كنه؟

✳️✳️ تركيبات مضر در اين گردو به حدى نيست كه فورا بخواهد ناراحتي و مشكلى به لحاظ سلامتى (ظاهرا) در شما بوجود بياره ولى خب اين تركيبات مضر مثل بقيه تركيبات مضرى كه ما معمولا در معرضش هستيم ذره ذره در بدن جمع ميشن و اثر تدريجى مضر خودشون رو (بسته به مقدار و نوع شون) براى ما، بشكلى پنهان و خفيف، خواهند داشت!

—————-

❌❌❌توصيه نهايى👇👇

١- مغزها رو تازه و بمقدار كم و در حد نيازِ مصرف، از مراكز عرضه معتبر تهيه كنيد.

٢- در شرايط نگهدارى خونگى شون هم دقت كنيد تا هم بيشترين ارزش غذايي از مصرف شون عايدتون بشه، هم تركيب مضرى وارد بدنتون نشه و هم هزينه پرداختى تون هدر نره!!

————-

🔴 پادكست روغن گردو رو در پادكست لبنيات و غذا حتماا بشنويد.

و همينطور حساسيت به گردو و شستن گردو قبل از مصرفش رو در سايت ويرگول👌 مطمئنا براتون جالب خواهد بود.

———————

دیدگاه

بیشتر بخوانید

آلرژن های غذایی؛ خطرات پنهان در بشقاب غذایی شما

آلرژن های غذایی؛ خطرات پنهان در بشقاب غذایی شما

آلرژی های غذایی میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین، شناخت و درک آلرژن های غذایی و منابع بالقوه آن ها جهت تضمین ایمنی افراد اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله به بررسی نکات مهمی در زمینه آلرژن های غذایی می پردازیم.

تصویر کاربر نازنین طاهری نسب - 10 ماه قبل
اثرات استفاده از روغن های گیاهی بر سلامتی

اثرات استفاده از روغن های گیاهی بر سلامتی

گرچه روغن نباتی به‌صورت گسترده توسط سرآشپزان و آشپزهای خانگی استفاده می‌شود، بااین‌حال، درباره اینکه آیا واقعاً جزو یک رژیم غذایی سالم قرار می‌گیرد یا خیر، اطلاعات متناقضی وجود دارد. در این پست از فودانت، قصد داریم به بررسی اثرات روغن‌های نباتی به سلامتی بپردازیم.

فواید دارویی و بهداشتی زعفران

فواید دارویی و بهداشتی زعفران

زعفران، یکی از ادویه‌های قدیمی و گران‌بها در جهان است که به طور گسترده در آشپزی و درمان‌های سنتی استفاده می‌شود. خصوصیات متعدد و فواید زعفران آن را به یکی از قدرتمندترین ادویه‌های موجود تبدیل کرده است. در ادامه، برخی از این خواص و فواید دارویی و بهداشتی زعفران را بررسی خواهیم کرد.

تصویر کاربر پویا رمضانی - 1 سال قبل
ژل رویال خاص‌ترین محصول زنبور عسل

ژل رویال خاص‌ترین محصول زنبور عسل

در این مقاله به توضیح مختصر درباره‌ی ژل رویال که یکی از گران‌ترین و مهم‌ترین محصولات زنبور عسل است پرداخته شده.

تصویر کاربر کیمیا وحیدی - 1 سال قبل